دانلود کتاب رمان زیبای بوف کور از صادق هدایت

دانلود کتاب رمان بسیار زیبا احساسی بوف کور نوشته  صادق هدایت کامل و بدون سانسور

این رمان یکی از شاهکارهای دهه بیستم میباشد که چندین بار زیر چاپ رفته و این کتاب چاپ بهمن 1359 است

بیوگرافی و زندگینامه:

“صادق هدایت در 28 بهمن 1281 ه ش در تهران بدنیا آمد پدرش هدایت قلی خان و مادرش زیورالملک از خانواده های بزرگ بودند صادق هدایت تحصیلات ابتدای را در مدرسه علمیه و بعد از آن در مدرسه سن لوی در تهران به ادامه تحصیل پرداخت که به گفته خود هدایت اولین آشنای با ادبیات در همین مدرسه بود از همان آوان وی در انجمن های فرهنگی و نوشتن نمایشنامه ها بیشتر فعالیت داشت در همین دوران گاه خوار شده بود.

هدایت در 1303 از مدرسه سن لوی فارغ شد و در 1305 همراه گروه دانش آموزان عازم بلژیک شد و در آنجا مهندسی میخواند اما طبق خواسته خود در 1306 به پاریس رفت و تغییر رشته داد  .هدایت اولین بار در پاریس در رودخانه سن خود کشی کرد اما نجات داده شد وی به هندوستان و تاشکند هم سفر های داشه .

هدایت رمان های زیادی دارد وی به نقاشی هم دسترسی داشت که مشهورترین اثر آن آهوی تنها استو سر انجام در 19 فروردین 1330 در پاریس در یک آپارتمان کرایی توسط گاز خود کشی کرد

برخی از گفته های صادق هدایت:

«در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره روح را آهسته و در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود به کسی اظهار کرد.»

رجاله ها «هر یک دهانی هستند با مشتی روده که از آن آویزان شده‌است و به آلت تناسلیشان ختم می‌شود و دائم دنبال پول و شهوت می‌دوند».

“ارها به فکر مرگ و تجزیهٔ ذرات تنم افتاده بودم، بطوری که این فکر مرا نمی‌ترسانید برعکس آرزوی حقیقی می‌کردم که نیست و نابود بشوم، از تنها چیزی که می‌ترسیدم این بود که ذرات تنم در ذرات تن رجاله‌ها برود. این فکر برایم تحمل ناپذیر بود گاهی دلم می‌خواست بعد از مرگ دستهای دراز با انگشتان بلند حساسی داشتم تا همهٔ ذرات تن خودم را به دقت جمع‌آوری می‌کردم و دو دستی نگه می‌داشتم تا ذرات تن من که مال من هستند در تن رجاله‌ها نرود‍”

“تنها چیزی که از من دلجویی می‌کرد امید نیستی پس از مرگ بود. فکر زندگی دوباره مرا می‌ترسانید و خسته می‌کرد. من هنوز به این دنیایی که در آن زندگی می‌کردم انس نگرفته بودم، دنیای دیگر به چه درد من می‌خورد؟ حس می‌کردم که این دنیا برای من نبود، برای یک دسته آدمهای بی حیا، پررو، گدامنش، معلومات فروش چاروادار و چشم و دل گرسنه بود برای کسانی که به فراخور دنیا آفریده شده بودند و از زورمندان زمین و آسمان مثل سگ گرسنه جلو دکان قصابی که برای یک تکه لثه دم میجنبانید گدایی می‌کردند و تملق می‌گفتند.”

“عشق چیست؟ برای همهٔ رجاله‌ها یک هرزگی، یک ولنگاری موقتی است. عشق رجاله‌ها را باید در تصنیفهای هرزه و فحشا و اصطلاحات رکیک که در عالم مستی و هشیاری تکرار می‌کنند پیدا کرد. مثل: دست خر تو لجن زدن و خاک تو سری کردن. ولی عشق نسبت به او برای من چیز دیگر بود.”

بن بست،تجلی،سگ ولگرد،آخرین لبخند،پدران آدم،گرداب،طلب آمرزش،آبجی خانوم،هوسباز و مرگ از رمان های مشهور دیگر اوست

توضیحات کتاب

نام کتاب:بوف کور

نویسنده:صادق هدایت

فرمت:pdf


لینک دانلود: دانلود رمان بوف کور از صادق هدایت بدون سانسور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد