سرفیس مایکروسافت/ آیا اپل راه را اشتباه رفته است!؟

شرکت مایکروسافت بامداد روز سه‌شنبه از اولین و یا بهتر بگوئیم از دو تبلت اول خود با برند سرفیس Surface رونمایی کرد که می‌توانید جزئیات آن را اینجا ببینید. حالا سوالی که از زمان رونمایی تاکنون یعنی در همین ۲۴ ساعت گذشته مطرح شده این است که آیا تبلت مایکروسافت چیزی فراتر از تبلت آی‌پد اپل است؟ شاید بتوان برای جواب این سوال پاسخی بهتر از این سوال پیدا نکرد که چرا که نه؟

بقیه در ادامه مطلب....


در یک کلام؛ مایکروسافت توانسته است بالاخره به الگوی جدید و یا بهتر است بگوئیم به الگوی سوم دست پیدا کند: یک تبلت با قابلیت تغییر حالت! که البته بسیار ناقض این استدلال اپل است که «تبلت و لپ‌تاپ در واقع به همگرایی و همپوشانی بالاجباری رسیده‌اند» (تیم کوک). در محصول مایکروسافت می‌توان به این نکته رسید که در واقع هیچ اجباری وجود ندارد. 

مرحوم استیو جابز نیز در واقع بر روی همین ایده همگرایی بالاجبار تاکید داشت و آن را «ارگونومی وحشتناک» توصیف کرده و تاکید داشت که: ما این را بر روی بسیاری از کاربران آزمایش کرده‌ایم و این نتیجه بیرون آمده است که جواب نخواهد داد. 

اما واقعا اینطور نبود چرا که بامداد دوشنبه مایکروسافت ثابت کرد که این ارگونومی وحشتناک واقعا می‌تواند جواب دهد! اما صبر کنید این اولین باری نبود که صحبت از یک دستگاه هیبریدی ویندوز ۸ به میان آمده بود. پیش از تبلت سرفیس مایکروسافت، ایسوس تبلت تائیچی و لنوو تبلت یوگا را عرضه کرده است اما تفاوت عمده در اینجاست که آنها در واقع در ابتدا یک لپ‌تاپ هستند و بعد یک تبلت! 


بله مایکروسافت جسورانه آنچه را که اپل یک ارگونومی وحشتناک می‌دانست بکار گرفت تا بالاخره به محصولی مانند سرفیس برسد. محصولی که در نگاه اول طراحی خوبی دارد و در نگاه دوم صفحه کلیدی دارد که بسیار کارآمد است. در میان تمامی هیبریدی‌ها که با صفحه‌کلیدها سر و کار داشتند تنها مایکروسافت توانست به سادگی نشان دهد که این صفحه کلیدها هستند که باید در یک فرایند به تغییر برسند تا به همگرایی برسند. 

تبلت مایکروسافت هنوز عرضه عمومی نشده و من هم بر این باورم که این تبلت برای پایداری در بازار باید به فکر برنامه‌ها و اپ‌های خود باشد اما به هر حال سرفیس مایکروسافت راه خود را شروع کرده، راهی که شاید به گرفتن و یا حداقل به تنگ کردن جای اپل بینجامد و من به این فکر می‌کنم که بالاخره در سرزمین فناوری بد نیست کسی پیدا شود که به اپل بفهماند که یک جای راه را اشتباه رفته است! 
-------------------------- 
منبع : سافتگذر 
تبلت ساختی یا لپ تاپ کیبورد جدا؟تبلتی که باید کیبوردش رو هم ببری چه فرقی با لپتاپ داره؟شاید نیازی به کیبورد ،همیشگی نباشه ولی وقتی از اول میاین کیبورد رو هم با تبلت عرضه میکنید یعنی چی؟ 

استیو بعد ماجرایی میگه تبلت که نباید قلم داشته باشه (و این درست بود) شاید اپل در این مورد اشتباه کرده باشه (که نکرده) ولی باید این رو گفت که زمان هم عوض شده و مردم تبلت ر و با لپ تاپ هنوز اشتباه میگیرن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد